23.1.2019  Crowne Plaza, Helsinki

 

SOME REKRYTOINTI 

TYÖNANTAJAMIELIKUVA

 

TOM LAINE

MILLOIN / 

23.1.2019

MISSÄ / 

CROWNE PLAZA, HELSINKI

MITÄ / 

 
 
 

Sosiaalinen media on tänä päivänä läsnä yritysten toiminnassa monin eri tavoin – eikä vähiten rekrytoinnissa ja työnantajamielikuvan luomisessa. Viemällä rekrytointinsa sosiaaliseen mediaan, yritys tavoittaa parhaat työntekijät ennen muita kustannustehokkaasti ja joustavasti.

 

SOME REKRYTOINTI & TYÖNANTAJAMIELIKUVA -koulutuksessa käydään läpi useita eri sosiaalisen median palveluja ja työkaluja sekä perehdytään:

 

  • miten niitä voidaan hyödyntää tehokkaasti rekrytoinnissa

  • millaisia osaajia eri kanavissa voidaan tavoittaa

  • miten eri kanavissa voidaan osallistaa työntekijöitä työntekijälähettilyyteen ja rakentaa yrityksen asiantuntijoista brändilähettiläitä

  • miten tarinallisuus ja pelillisyys voidaan ottaa osaksi rekrytointiprosesseja

  • miten rakennetaan työnantajamielikuvaa strategiasta käytäntöön

 

Sosiaalinen media on muuttanut pysyvästi rekrytoinnin toimintatapoja. Yritykset tekevät suorahakuja somen kautta, hyödyntävät työntekijälähettiläitä jakamaan viestejä omille yhteisöilleen ja rakentavat työnantajamielikuvaa tavoitteena tehdä yrityksestä kiinnostavampi työnantaja. Lisäksi yritykset saavat ja joutuvat korjaamaan heistä käytäviä keskusteluja, tuottavat tarinallisia kokonaisuuksia pelkkien lyhyiden tekstikuvausten sijaan ja voivat samaan aikaan tavoittaa sekä suuremmat että tarkemmin määritellyt pienet osaajaryhmät paremmin kuin koskaan aiemmin. Pelillisyys on myös noussut keskeiseksi välineeksi. 

Päivän aikana osallistujat saavat kattavan katsauksen some-rekrytointiin ja työnantajamielikuvaan Suomessa alan johtavan asiantuntijan, Tom Laineen, opastuksella. Koulutus on hyvin käytännönläheinen ja sisältää runsaasti case-esimerkkejä.

KENELLE?

 

Koulutus on suunnattu HR- ja rekrytointitehtävien parissa toimiville henkilöille sekä myös markkinoinnin, viestinnän ja brändäyksen ammattilaisille, jotka rakentavat organisaatiossaan työnantajamielikuvaa. Tittelisi voi olla esimerkiksi:

  • HR Director, -Manager, 

  • Henkilöstöjohtaja, -päällikkö

  • HR Business Partner

  • HR-asiantuntija

  • HR-konsultti

  • HR Specialist

  • Rekrytointipäällikkö, -asiantuntija

  • Rekrytoija

  • Talent Acquisition & Employer Branding

  • Markkinointijohtaja, -päällikkö

  • Markkinoinnin asiantuntija

  • Communications Manager / Viestintäpäällikkö

MIKSI OSALLISTUA?

1. Saat laajan katsauksen some-rekrytoinnin mahdollisuuksiin Suomessa esitettynä konkreettisin case-esimerkein.

2. Kuulet Suomen johtavan sosiaalisen median rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan asiantuntijan opastuksen rekrytoinnin saloihin.

 

3. Opit mm. LinkedIn:in maksullisten toimintojen kiertämistä osaajien tavoittamisessa, LinkedIn-profiilin hakukoneoptimointia ja muita salaisuuksia LinkedIn:in käyttöön.

 

4. Rakennat vahvan pohjan organisaation oman some-rekrytoinnin strategian tekoon sekä kanavien ja toimintatapojen valintaan.

TUTUSTU KOULUTUKSEN 
OHJELMAAN TÄSTÄ

ILMOITTAUDU MUKAAN
TÄSTÄ

HUOM! KATSO UUSI
TYÖNANTAJAMIELIKUVA -WORKSHOP TÄSTÄ

OHJELMA /

Keskviikko 23.1.2019

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

 

9.00-12.00 

MIKSI SOSIAALINEN MEDIA ON TÄRKEÄ OSA REKRYTOIJAN TYÖKALUPAKKIA?

 

  • Some-rekrytoinnin tila Suomessa

 

TYÖNANTAJAMIELIKUVAN SYNTY, RAKENTAMINEN JA MERKITYS SOSIAALISESSA MEDIASSA

  • Työnantajamielikuva ja oma henkilöstö

  • Moderneja toimintatapoja Suomesta ja maailmalta

 

TYÖNTEKIJÄLÄHETTILYYS JA SEN AKTIVOINTI

 

LINKEDIN TEHOKÄYTTÖ

  • Työnantajamielikuvan luominen henkilöprofiilien kautta

 

12.00 LOUNAS

 

13.00-16.00

LINKEDIN TEHOKÄYTTÖ

  • Life (Careers) -osio vs. Showcase -sivut

  • Maksullinen työpaikkailmoittelu, ml. Recruiter Lite ja Recruiter -työkalut hintatietoineen sekä Talent Insights -katsaus

  • Ilmainen työpaikkailmoittelu LinkedInissä

  • Suorahaun toimintamallit

SOME-REKRYTOINNIN MUUT KESKEISET KANAVAT 

Twitter

  • Ilmainen ja maksullinen rekrymarkkinointi

  • Dos and Don’ts

Facebook

  • Ilmainen ja maksullinen rekrymarkkinointi

  • Dos and Don’ts

Pinterest ja Instagram

Youtube & Vimeo

NOUSEVAT PALVELUT JA TOIMINTATAVAT

 

16.00-16.30 Koulutus päättyy, varattu lisäaika kysymyksille

KOULUTTAJA /

   Tom Laine  (kuva: Maria Miklas)
 
Tom Laine on Suomen johtava some-rekrytoinnin, työnantajamielikuvan luonnin ja Linkedinin asiantuntija, joka on toiminut pitkään kansainvälisessä myynnissä, markkinoinnissa ja rekrytoinnissa. Tom on toiminut Oracle Pohjoismaisena kanavamarkkinointipäällikkönä Tanskassa, sekä perustanut Suomen ensimmäisen sosiaalisen median toimintatapoihin erikoistuneen rekrytointialan yrityksen, ja on toiminut sosiaalisen median parissa vuodesta 1999, jolloin hän perusti ensimmäisen yhteisöjen hyödyntämiseen keskittyneen startup-yrityksensä. 
 
Tänä päivänä hän kouluttaa organisaatioita sosiaalisen median aiheisiin Suomen lisäksi aktiivisesti mm. Euroopassa ja Lähi-Idässä. 

"Kerrankin kouluttaja, jolla on oikeasti käytännön tietoa ja kokemusta aiheesta"

 

"Tom Laine on aivan huippu kouluttaja. Ei puhu jargonia vaan osaa kertoa asian niin, että sen ymmärtää"

"Rento, sujuva, energinen ja innostunut kouluttaja. Lisäksi Tom on aidosti läsnä ja valmis vastaamaan kysymyksiin"

 
 
 
 

HINTA /

Etuhinta 475 € + alv. 31.12.2018 asti.

Normaalihinta 675 € + alv.

Hinta sisältää kahvit, lounaan ja sähköiset esitysmateriaalit.

Kysy ryhmätarjousta kahdelle tai useammalle henkilölle: 

 

aleksi.helander(at)koulutusakatemia.fi

+358 40 2516598

ILMOITTAUTUMINEN /

PAIKKA /

Crowne Plaza

Mannerheimintie 50, 00260 Helsinki

© 2017 Koulutusakatemia Helsinki Oy

Tilaa uutiskirjeemme

Koulutusakatemia Helsinki Oy

Mariankatu 26 E

00170 Helsinki

info@koulutusakatemia.fi

+358 (0)20 5302040